Menu TR

S360Mag

20 February

Ecolab CEO’sundan şirketlerin büyük ölçekte olumlu etkiler yaratması için 7 yol

Bu haberi 5 dakikada okuyabilirsiniz.

İş dünyasından, hükümetlerden, akademiden ve sivil toplumdan 1500’ün üzerinde sürdürülebilirlik liderinin güncel trendleri tartıştığı GreenBiz 20 konferansında, Ecolab CEO'su Doug Baker, işletmelerin hem ekonomik hem de çevresel faydalar sağlayarak değişimi nasıl yönlendirebileceği ve yönlendirmesi gerektiği konusundaki vizyonunu paylaştı. 2004 yılından bu yana Ecolab CEO'su olan Doug Baker, şirketin sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak için operasyonlarına ve dünya çapında yaptığı işlere sürdürülebilir amaçlar aşılıyor. Baker’ın önerilerini S360Mag için derledik.

1- Şirketin ana faaliyet alanını, hedeflediğiniz SKA’lara bağlayın

Baker, şirketlerin operasyonlarının Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) tarafından tanımlanan küresel gündemle ilişkilendirmenin önemine dikkat çekti. Bunu kendi şirketinden örnek vererek açıklayan Baker, Ecolab’ın içiçn bunun altıncı amaç olan “Temiz Su ve Sanitasyon'a odaklanmak anlamına geldiğini söylüyor.

2- İş birliği yapın

Ecolab, dünya çapındaki su stresini azaltmak ve nihayetinde ortadan kaldırmak için BM Global Compact CEO Water Mandate ile birlikte çalışıyor. Birçok büyük şirket de Baker'ın “Doğru iş birlikleri, amaçlara ulaşmada bir hızlandırıcı görevi görebilir” görüşüne katıldılar. İmzacı olan şirketler havzalar ve yerel koalisyonlarla çalışıyorlar. Çalışmalarının bir kısmı, eğitim imkanları sağlayarak mücadeleye daha fazla insanı dahil etmeyi içeriyor.

3- Bir taraftan verirken öbür taraftan alamazsınız

Ecolab için sürdürülebilirlik, şirket içinde yapılan operasyonların doğasında var olabiliyor. İnsanlar Baker'a genellikle sürdürülebilirliğin Ecolab gibi bir şirket için doğal olduğunu ve diğer endüstrilerdeki veya hizmet alanlarındaki işletmeler için daha ağır ve ek bir sorumluluk olduğunu savunabiliyor. Baker, Ecolab bu adımları atmadan önce sürdürülebilirliğin bu sektör için de doğal karşılanmadığını ve her sektörün kendi içinde bu konuda bir evrimden geçip yeni normalinin sürdürülebilirlik olabileceğine inanıyor.

4- Sürdürülebilirlik artık bir tercih değil

İki yıl kadar önce, konferanslarda sürdürülebilirliğin iş hayatı için önemli bir husus olup olmadığı tartışılıyordu. Baker, bu durumun radikal bir şekilde değiştiğini ve sektör liderlerinin çevresel etkiyi hesaba katmanın bir gereklilik olduğunun farkına vardıklarını söylüyor. Buna ek olarak, her geçen gün daha fazla fon operasyon sorumlusu Çevresel Sosyal ve Yönetişim (ÇSY) değerlendirmelerini analizlerine dahil ediyor. İşletmelerin finansal olarak iyi performans göstermesi aslında yaratılacak çevresel ve sosyal etkileri de destekliyor. Baker, "Ne kadar büyürsek, o kadar iyi etki yaratacağız" diyor.

5- Şeffaf olun, çeşitlilik yaratın

Baker, şeffaflık politikalarının çevresel ve sosyal etkileri iyileştirmek için etkili bir stratejinin gerekli bir unsuru olduğunun altını çiziyor. Şeffaflıkla birlikte çeşitliliğe sahip bir yönetim kurulu oluşturmak da bu yolun bir parçası. Ecolab’ın yönetim kurulunun yıllar içinde önemli ölçüde geliştiğini belirten Baker, bu durumun şirketin etki bazlı gündeminde kritik önem taşıdığını söylüyor. Diğer sektör liderleri de kendi kurullarında artan çeşitliliğin performanslarını iyileştirdiğini söyleyerek bunu destekliyor.

6- Dijitalleşin

Ecolab, verilerini tesislerinde daha iyi fırsatlar ortaya çıkarmak için kullanıyor. Örneğin, çelik ve kağıt fabrikalarında su kullanımı söz konusu olduğunda, Ecolab izleme ve denetim teknolojileri sayesinde en iyi ve en kötü performans konusunda daha iyi bir görüşe sahip oluyor. Son beş yılda dijital teknolojilere artan yatırım, bu yatırımların devamlılığının sinyallerini veriyor. Baker, "Verimliliği artırmak için topladığınız verileri kullanın" diyor.

7- CEO’ları sığınaklarından çıkarın

CEO ve üst yöneticileri sosyal ve çevresel amaçları iş stratejilerine dahil etmeye ikna etmek isteyen liderler bu konuda aksiyon almalı. CEO'lar çoğunlukla diğer CEO'larla iletişim halinde ve bu iletişim onların izole olmalarına sebep olabiliyor. Bu yüzden iyi fikirler sunmak ve ısrarcı olmak önem taşıyor. Baker’a göre, önümüzdeki 10 ila 20 yıl içinde büyük bir dönüşüm yaşanması gerekiyor ancak büyük işletmeler ihtiyaç duyulan değişikliği desteklemezse bu değişimin gerçekleşmesini bekleyemeyiz.

SHARE: