Menu EN

S360MAG

14 July

Küresel şirketlerin sürdürülebilirlik adımları

Sürdürülebilirlikle ilgili toplumsal algı 90’lı yılların başından bu yana hızla değişiyor. İş dünyası için günümüzde sürdürülebilirlik, uzun vadeli başarı için en önemli bileşenler arasında yer alıyor. Sürdürülebilirlik politikalarının uygulanması, çevresel etkilerin azaltılmasına katkıda bulunduğu gibi şirketlere maliyet azaltımı, yeni pazarların getirdiği fırsatlar, çalışan katılımının arttırılması ve yatırım sermayesine daha kolay erişim gibi avantajlar sağlıyor. Sürdürülebilirliğin geldiği nokta şirketleri daha çevre dostu ve sosyal ve ekonomik olarak daha sorumlu olmalarını sağlayacak ürün, hizmet ve kaynaklar bulmaya itiyor. Son dönemde özel sektörün faaliyetlerini daha sürdürülebilir kılmak adına gerçekleştirdiği, ilgimizi çeken bazı uygulamaları derledik.

Body Shop

Kozmetik devi Body Shop, çevre dostu ürünlerinin yanı sıra 2020 yılına kadar Malezya, Endonezya ve Vietnam'da doğa koruma çalışmaları kapsamında, sivil toplum kuruluşlarıyla çalışarak zarar görmüş yağmur ormanı habitatlarını “bio-köprü"ler ile birleştirecek bir proje geliştirdi. Toplamda 2 milyon Pound'a mal olacak proje çerçevesinde 10 adet köprü inşa edilecek ve bu köprüler izole durumdaki hayvan ve bitki türleri birbirine bağlayacak. Projelerin gerçekleştirileceği, biyoçeşitlilik açısında “sıcak nokta” (hot-spot) olarak kabul edilen ülkelerde orangutanlar, kaplanlar ve diğer önemli memeli türler ve birçok sayıda endemik bitki türü bulunuyor.

Volvo

Volvo, 2019 yılından itibaren sadece içten yanmalı motorlara (sadece fosil yakıtlarla çalışan araçlar) sahip olan araçların satışını durduracağını açıkladı. 2019–2021 arasında beş farklı %100 elektrikli otomobil modeli piyasaya sunacak olan İsveçli marka, satacağı diğer araçlarda hem elektrikli hem de içten yanmalı motor bulunduran hibrit motorlar kullanacak. 2016 yılında dünyada satılan elektrikli araç sayısı 2 milyonu aşarken, AB içinde satılan tüm araçların %1,9'unu hibrit, %0,7'sini elektrikli hibrit ve %0,6'sını tam elektrikli araçlar oluşturdu. Aynı yıl içinde Norveç'te yeni satılan araçların %15'ini elektrikli araçlar oluşturdu.

Carlsberg

Başlattıkları "Together Towards Zero” (Birlikte Sıfıra Doğru) adlı kampanya ile Carlsberg, 2030'a kadar karbon emisyonlarını nötrlemeyi ve su tüketimlerini yarıya indirmeyi hedefliyor. Carlsberg, iddialı olarak değerlendirilebilecek bu hedeflerine ek olarak, kullandığı elektriği tamamen yenilenebilir enerjiden elde etmek ve ürünlerinin sağlık ve güvenlik etkilerini de minimuma indirmeyi taahhüt ediyor.

Dell

Dell, 2013 yılı içerisinde “Legacy of Good Plan” fikri ile sürdürülebilirlik hedeflerini belirlemeye başlamıştı. Bunun ardından geçen her yılda hedeflerini yükseltirken, kaydedilen aşamaları şeffaf bir şekilde kamuoyuyla paylaştı. Ayrıca Dell, 2020 yılı için koyduğu hedeflerden birine planlanandan çok daha önce ulaştığını açıkladı. Günümüzde Dell'in kullandığı paketleme malzemelerinin %94'ü geri dönüşebilen veya toprakta çözünebilen maddelerden oluşuyor. XPS 13 ürününün paketlenmesinde okyanustan toplanan plastikleri kullanan ve günümüze dek 816 bin ton elektronik aleti geri dönüştüren Dell'in yeni hedeflerinin arasında sürdürülebilir materyal kullanımını iki katına çıkarmak ve %100 doğa dostu paketleme malzemesi kullanmak yer alıyor.

IKEA

Küresel mobilya devi IKEA’nın Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR) ile ortaklığıyla Ürdün'deki Azrak mülteci kampına 2 MW kapasiteye sahip güneş santrali kurdu. Toplamda kampta bulunan 20.000 kişi için ucuz ve yenilenebilir enerji sağlayacak santral, ailelerin buzdolabı, televizyon, fan ve ışıklandırma bulundurmalarına olanak verecek. Yıllık 1,5 milyon dolar tasarruf sağlayacak olan santral, ayrıca yılda 2.370 ton CO2 salımına engel olacak. İleride genişletilerek 5MW'lık kapasiteye yükseltilecek santral, ulusal şebekeye bağlanacak ve üretilen ekstra enerjiyi şebekeye geri verecek.



IKEA ayrıca “Food is Precious” (Gıda değerlidir) kampanyası ile 2020'ye kadar tüm operasyonlarında gıda atığını yarıya indirmeyi hedefliyor. 2016 sonunda uygulamaya geçilen programda, Mayıs 2017 sonu itibarıyla IKEA mağazalarının %20'sini kapsayan 84 mağaza kapsama dahil edilmişti. Haziran ayından bu yana 880,000 Euro değerinde 80 kg gıda atığı ve 341 kilo CO2 salımı engellendi.

Coca-Cola

2020 yılına çevresel etkisini azaltma hedefiyle Coca Cola, şirket içinde geri dönüştürülmüş hammadde kullanımını arttırmak, müşterilerine farklı iletişim yollarıyla ulaşarak geri dönüşüm oranlarını yükseltmek ve yeni geri dönüştürme teknolojileri geliştirme desteği vermek maddelerini kapsayan üç hedefli plan geliştirdi. Bu stratejik plan çerçevesinde 2020 yılına dek plastik şişelerde günümüzdeki görülen geri dönüştürülmüş plastik oranını iki katına çıkarmak ve yeni, geri dönüşümü özendiren programlar başlatılması hedefleniyor.

IBM

IBM, iklim değişikliğinin giderek daha büyük bir önem kazandığı bir dönemde, bilgi işlem kaynağı, hava durumu verileri ve bulut hizmetleri ile araştırmacıların iklim değişikliğinin etkilerini incelemelerine ve etkilerini azaltmaya yönelik stratejiler geliştirmelerine katkı sağlıyor. Bu doğrultuda, IBM iklimle ilgili en etkili katkıyı sunmayı hedefleyen beş proje için 200 milyon Dolar eşdeğerde ayni katkı yapacak ve proje çalışmalarının sonuçlarının yayılmasını sağlayacak.

IBM, küresel bilim topluluğu üyelerini, çevre ve sağlıkla ilgili büyük ölçekli araştırmaları yürütmeleri için bedelsiz bilgi işlem gücü sağlayan sosyal sorumluluk girişimi World Community Grid‘den yararlanabilecek araştırma projelerini bu kapsamda başvuru yapmaya davet ediyor. Bu kaynak, gücünü bilimsel araştırmaları desteklemek için başvuran dünya genelindeki 730 bini aşkın gönüllünün milyonlarca cihazından alıyor. World Community Grid gönüllüleri, bilgisayarlarına ve Android cihazlarına yükledikleri uygulamalarla aktif olarak kullanılmadıkları cihazları ile otomatik olarak sanal deneyler gerçekleştiriyor ve böylece temel bilimsel araştırmalar konusunda sıra dışı bir hız kazandırıyor.

PAYLAŞ: