Menu EN

S360MAG

22 September

Dünya için En İyilerden Haberler

Hızlı büyüme iş dünyasındaki başarının bir göstergesi olsa da günümüzde karlılığını arttırırken ve büyürken pozitif etki ve ortak değer yaratmayı önemseyen şirketlere ihtiyaç duyuluyor. Gün geçtikçe tüketiciler, sistemi değiştirmeye çalışan, sadece en iyi olmak için değil dünya için de en iyisi olmak için yarışan şirketleri tercih ediyor, değer odaklı şirketlerin ürünlerini satın almaya önem veriyorlar. İnsan kaynağı tarafındaysa yeni jenerasyon ve yetenekler, amaç uğruna çalışan ve etki yaratmayı önemseyen şirketlerde çalışmayı daha çok tercih ediyorlar. Yatırımcılar tarafındaysa benzer bir durum söz konusu; oyunun kuralları değişiyor, ekonomik, sosyal ve çevresel etkisini yöneten şirketlere yatırım yapmanın önemi artıyor.

B Lab’in her yıl hazırladığı “Best for the World” yani “Dünya için En İyiler” listesinin 2017 yılı sonuçları, hangi şirketlerin çevresel ve sosyal anlamda daha fazla değer yarattığını ortaya koyuyor. Dünya genelinde 846 şirketin girdiği listede 30 ülkeden 52 farklı sektörde şirket yer alıyor. Önceki yıllarda tüm şirketler çalışan, müşteri, toplum ve çevre üzerindeki etkileri açısından değerlendirilirken bu sene “Değişim Yaratan” ve Uzun Vadede En İyisi” kategorilerinin eklenmesiyle ölçücülüğü ve kapsamı da genişleyen listede S360 olarak biz de yer almanın mutluluğunu yaşıyoruz. Doğa ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığı ile bilinen Patagonia, işçilerin kendi kendilerinin patronu olduğu bir model ile yönetilen ve rüzgar enerjisi kullanıp çevresel değerleri vurgulayarak bira pazarında ünlenen New Belgium Brewing, her satın alınan gözlük için dezavantajlı nüfusa gözlük bağışında bulunan optik markası Warby Parker bu sene de öne çıkan B Corp’lar arasında. Bu şirketler, şirketlerin sadece dünyada en iyisi olmak için değil, dünya için de en iyisi olmak mottosuyla değişim yaratabileceğini kanıtlayarak daha önce belirtilen “değişim için alternatif” ilkesi için örnek oluşturuyorlar. Şirketlerin tamamını interaktif haritadan inceleyebilir, B Corp topluluğunu daha yakından tanımak ve bu hareketin bir parçası olmak için bize ulaşabilirsiniz.


“Best for the World” listesinin açıklanmasının yanı sıra B Corp tarafındaki bir diğer önemli gelişme de Natura’nın milyar dolarlık bir şirket olan The Body Shop’u satın almasıydı. 2015 yılında yaklaşık 2,5 milyar dolar ciroya sahip olan Brezilya kökenli B Corp Natura, The Body Shop’u L’Oréal’den satın aldığını duyurdu. The Body Shop’un hayvan deneylerini reddeden ve temiz içerik kullanımını savunan marka politikası, firmanın Natura çatısı altına girmesiyle özdeşleşiyor. Ayrıca, adil ticaret ilkesine olan bağlılıkları da bu markaların ortak noktasını oluşturuyor. Natura gibi iş dünyasının gücünü rakiplerinden farklı olarak bir amaç ve etki yaratmak için kullanan büyük ölçekli bir şirketin The Body Shop’u satın alarak ilk milyar dolarlık şirket alımını gerçekleştiren B Corp olması, kozmetik endüstrisindeki değişime ve B Corp faaliyetlerinin etkisinin dünya çapında güçlenerek artmasına yönelik oldukça heyecan verici bir gelişme. Böylelikle etik iş uygulamalarını, sürdürülebilirliği ve sosyal etki yaratmayı ilke edinen Natura, The Body Shop ve Aesop aynı çatı altında toplanmış oldu. Her üç marka da 17,000 çalışan, 3,200 mağaza ve 1,8 milyon bağımsız satış temsilcisinin oluşturduğu satış gücüyle 70 ülkede faaliyet gösteriyor.

Natura Yönetim Kurulu eşbaşkanı Guilherme Leal, bu birleşmenin alışılagelmiş iş uygulamalarının ötesinde ortak bir amacı benimseyen şirketleri bir araya getirdiğini ve iş dünyasının gücünü iyilik için kullanmak isteyen bir bakış açısının ölçeğini arttığını belirtti.

PAYLAŞ: