Menu EN

S360MAG

3 July

2017’nin Liderleri

SustainAbility ve GlobeScan iş birliğinde yürütülen “Sürdürülebilirlik Liderleri Anketi” (Sustainability Leaders Survey) 2017 sonuçları açıklandı. Araştırma, sürdürülebilirlik alanında karşılaşılan güçlükleri anlamak üzere aralarında düşünce liderlerinin, kurumsal şirketlerin, kamudan uzmanların, STK’ların, enstitülerin yer aldığı farklı sektörden binlerce sürdürülebilir kalkınma uzmanının görüşüne başvuruyor olmasıyla dikkat çekiyor.

Bu yıl araştırmada, 1035 sürdürülebilirlik uzmanı Mart-Nisan tarihleri arasında çevrimiçi olarak yayılan anketi yanıtladı. Anketi yanıtlayanların sektörlerine baktığımız zaman %5’inin devleti, %26’sının hizmet ve medya sektörünü, %21’inin akademi ve araştırma kuruluşlarını, %29’unun kurumsal özel sektörü, %12’sinin STK’ları temsil ettiği, %7’sininse  diğer olarak sınıflandırıldığı dikkat çekiyor. 6 bölgeden 79 farklı ülkeden katılım gösterilen ankete katılanların %67’si 10 yıldan uzun süredir, %8’i 5 ila 10 yıldır, %25’i ise 3 ila 4 yıldır sürdürülebilirlik alanında çalıştıklarını belirtti.



Önceki yıllara paralel olarak, devlet dışı aktörler sürdürülebilirlik liderliğinde en üst sırada yer alıyor. %59’la STK’lar sürdürülebilirlik liderliğinde başı çekerken, %48’le sosyal girişimciler STK’ları izliyor. Hükümetlerse sadece katılımcıların %9’u için sürdürülebilirlik liderliğinde ön plana çıkıyor.

Şirketlere baktığımızda aslında sonuçlar bir önceki yıla göre çok farklılaşmıyor. Unilever, uzmanların %45’i tarafından yedi yıldır üst üste en iyi küresel kurumsal sürdürülebilirlik lideri seçildi. Patagonia ve Interface ise sırasıyla %23’ünün ve %11’ünün onayını alarak ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor. IKEA, Natura, M&S, Tesla, Nestlé, Nike, GE ve BASF şirketleri ise uzmanların en az %3’ünün onayını aldı.

Araştırmada şider şirketler bir vizyon ifade edebilme ve iddialı hedefler belirleme yetenekleri üzerinden en yüksek puanı alıyorlar. Neden belirli şirketleri sürdürülebilirlikte lider olarak gördükleri sorulduğunda, uzmanların %26’sı bir şirketin stratejisi ile bütünleşmiş sürdürülebilirlik değerlerinin olmasını en önemli neden olarak gösterirken,  %17’si güçlü sürdürülebilir kalkınma değerleri olan yöneticilerin öneminin altını çiziyor.

Anket sonuçlarına göre sivil toplum kuruluşları arasında %28 ile WWF ve %18 ile Greenpeace sürdürülebilir kalkınma konusunda liderliğe sahipken, hükümetler vazında baktığımızda ise %35 ile Almanya ilk sırada ve %15 ile Kanada ikinci sırada yer aldı. ABD ise %5 ile en alt sırada bulunuyor.

Daha detaylı bilgiye ve anketin raporuna linkten ulaşabilirsiniz.

PAYLAŞ: