Menu EN

S360MAG

10 October

LGBT kapsayıcı politikalar kurumsal performansı arttırıyor

Bu yazıyı 3 dakikada okuyabilirsiniz. 

2015’te tüm eyaletlerde eşcinsel evlilik hakkının tanınmasına rağmen, ABD eyaletlerinin yarısından fazlasında, lezbiyen, eşcinsel, biseksüel ve transseksüel (LGBT) çalışanlar hala yasal korumadan yoksun. Cinsel yönelim ve cinsiyet kimliğine dayalı ayrımcılığının yasaklanmamış olduğu bir dünyada, LGBT bir birey olarak sadece “var olmak” bile işten çıkarılma nedeni olabiliyor. Ancak son araştırmalara göre, LGBT kapsayıcı politikaları benimseyen şirketler daha iyi yetenekleri çekiyor ve çalışanların şirket değiştirme oranını da azaltıyor.

ABD merkezli The Work Institute, her dört çalışandan birinin işlerini bırakmasının ABD ekonomisine yılda yaklaşık 600 milyar dolara mal olacağını tahmin ediyor. Bu zararın yaklaşık %77'sinin işverenlerin çeşitli politika değişimleri sayesinde önlenebileceğini iddia ediyor. LGBT kapsayıcı işyeri politikaları ve programları, sadece sosyal adaleti ilerletmekle kalmayıp aynı zamanda kurumsal performansı ve ticari getirileri arttırıyor.

Bu konudaki araştırmaları ve benimsenen yeni politikaları S360Mag için derledik.

Son yıllarda, iş dünyası daha fazla şirketin kapsayıcılığı ve çeşitliliği teşvik etmek için yeni ve etkili yollar benimsediği bir süreçten geçiyor. LGBT çalışanlarını korumaya yönelik şirket politikaları arttırılıyor. Şirketler ağ oluşturma (networking) etkinlikleri kapsamında dünyanın farklı yerlerinden LGBT çalışanlarını kaygılarını, fikirlerini paylaşmak ve bir topluluk oluşturmak için bir araya getiriyor. Tedarikçileriyle anlaşmalarını yenilerken, bu süreci LGBT kapsayıcı politikaları benimsediklerini gözetecek şekilde yöneten şirketler de bulunuyor.

ABD federal yasasında LGBT çalışanlar için işyerinde korunma yasası hala bulunmuyor. Ancak, Fortune 500 şirketlerinin %91’i cinsel kimlik ve yönelim temelinde ayrımcılık yasağı politikaları benimsemeye başladı. Bu politikaların benimsenmesinin aynı zamanda şirketlerin performansını da arttırdığı gözlemleniyor. Bu performans artışının sebepleri arasında, yetenekleri şirkete çekme konusundaki başarının daha fazla olması ve çalışanların şirket değiştirme oranının daha az olması bulunuyor.

Deloitte tarafından 1300'den fazla halka açık şirketin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) derecelerine bakılarak yapılmış araştırmaya göre, AR-GE faaliyetlerinde bulunan ve LGBT kapsayıcı politikaları benimseyen kuruluşlar genel olarak daha iyi performans gösteriyor. AR-GE faaliyetlerinde bulunan kuruluşlardan LGBT kapsayıcı politikaları olanlar, diğerlerine göre ortalama %21,1 daha yüksek ortalama işletme değeri, %3,4 daha yüksek ortalama çalışan verimliliği ve %12,5 daha yüksek kârlılığa sahip.

Türkiye’de faaliyet gösteren İngiltere merkezli şirketlerden BP, HSBC, Vodafone ve ABD merkezli şirketlerden 3M, Estee Leauder şirketler grubu, P&G ve Visa LGBT kapsayıcı politikaları gözetildiğinde ilham verici örnekler arasında yerlerini alıyor.

PAYLAŞ: