Menu EN

S360MAG

20 October

Gucci kürk kullanmayan markalara katıldı

Gucci’nin artık kürk kullanmayacağını açıklaması, son zamanlarda modaya dair en sevindiren gelişmelerden biri oldu. Tüketicilerin daha bilinçli hale gelmesi ve en sevdikleri markaların aslında kapalı kapılar ardında hayvan zulmüne sebep olduklarının farkına varması, gerçek hayvan kürkünü artık değerli ve karlı bir emtia olmaktan çıkarıyor. Büyük markalar arasında Armani ile başlayan kürksüz moda söylemini artık Gucci de takip ediyor. Uzun zamandır Stella McCartney, Vivienne Westwood ve Calvin Klein gibi lüks markalar kürksüz moda söylemini vurgulayarak başarılı ve lüks tüketimde tercih edilen markaların hayvan kürküne ihtiyaç duymadıklarını gösterdi.

Aktivistler ve konu ile ilgilenen diğer paydaşlar, Versace’nin benzer bir söz vermesi için çaba gösteriyor. Kürk çiftliklerindeki hayvanların iyi koşullarda bakıldıkları iddia edilse de, hayvanların karşılaştıkları zulmün derecesi ürkütücü.

Son zamanlarda moda dünyasına dair ilgi çeken haberlerden bir diğeri de “slow fashion” (yavaş moda) trendi. Moda dünyasının ardındaki negatif sosyal ve çevresel etkinin fazlasıyla kendini gösterdiği “fast fashion” (hızlı moda) trendinin tam tersi olan bu akım, kitle tüketimine karşı çıkarak, kaliteli materyallerden adil bir şekilde üretilmiş, dayanıklı giyim eşyalarının üretim ve satış sürecini kapsıyor.

Slow fashion trendini takip eden yeni markalar iyi satış rakamlarına ulaşıyorlar; bu durum tüketicilerin moda sektörünün arkasındaki gerçeklerle ilgili daha bilinçli hale gelmesiyle de uyumlu. Gucci’nin önde gelen tasarımcılarından Alessandro Michele, Milano’daki moda haftasında, hızlı tüketimin önüne geçilmesi ve sürekli yeni bir şeylere sahip olma arzusununu durdurulması gerektiğini belirtiyor.

Örnekler bu markalarla sınırlı değil. Mesela, AYR, 2014’te kurulan bir kot pantolon markası ve kaşmir, geri dönüştürülmüş pamuk gibi kaliteli materyaller kullanıyor. Çok fazla su gerektirdiği bilinen klasik kot pantolon üretiminin aksine, çamaşırhane bahçesinde geri kazandıkları, sadece bir bardak su ile kot yıkama işlemini gerçekleştiriyorlar. Elizabeth Suzann markası ise ipek ve kaliteli kumaş gibi kolay eskimeyen materyallerden kıyafetler üretiyor ve sadece bir yıl içerisinde 1 milyon dolarlık satışa ulaştı.

PAYLAŞ: