Menu EN

S360MAG

26 September

Business Roundtable’ın Bildirisi: Bir tekrardan mı ibaret?

Bu yazıyı 3 dakikada okuyabilirsiniz.

ABD’deki büyük şirketleri temsilen yaklaşık 200 CEO’dan oluşan bir grup olan Business Roundtable, şirketlerin misyonunu yeniden tanımladıklarını bir açıklama ile duyurdu. Şirketlerin, yalnızca hissedarlar için değer oluşturmasının öncelik olmaması gerektiğini, hissedarların yanı sıra müşterilere, çalışanlara, tedarikçilere ve çevreye karşı da sorumlu olduklarını kabul ettiklerini beyan ettiler. Business Roundtable gibi iş dünyasını temsil eden büyük bir grubun bu açıklamaları medyada pozitif yankılanmış olsa da bu açıklamaların geride kaldığını söyleyenler de var. Konuyla ilgili farklı fikirleri S360Mag için derledik.

Neden şimdi?

Neredeyse 10 yıl önce de bu konular hakkında bildirgeler yayınlanmış, sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken adımlar belirlenmişti. Ancak, hızla değişen dünya ve sosyal dinamikler sebebiyle Business Roundtable bu beyanı revize etme kararı aldı. Bu sebeplerden önemli bir tanesi, tüketicilerin farkındalık seviyelerinin yükselmesi, bir araya gelmek ve tepkilerini göstermek için daha etkili araçlara sahip olmaya başlamasıydı. Şirketler, yeni nesil çalışanlarının, hissedarların üstünlüğü doktrinini kabul etmediklerini öğrendiler. Şirket yöneticileri de kapitalizmin geleceği hakkında endişelenmeye, yapay zeka ve otomasyon teknolojileri ilerledikçe çalışanları doğru şekilde eğitmek konusunda eksiklikler hissetmeye başladılar. Business Roundtable’ın bildirisi üzerine yapılan bir röportajda bu yenilenmiş beyanın kapitalizmi terk etmek anlamına gelmediğini ama kapitalizmin yararlarının daha geniş bir şekilde paylaşılması gerektiği belirtilmiş. Yine de bu bildiri eleştirilere oldukça açık. Şirketler bu farkındalıklarla bir harekete geçmiş olsalar da sahip oldukları güç ve dünyanın ihtiyacı olan yenilikçi ve sürdürülebilir iş modelleri düşünüldüğünde bu bildirgenin yenilenmiş halinin gerçekten de yeni, kapsamlı ve cesur bağlılıklar içerip içermediği tartışılıyor.

Bu bildirideki önemli eksikliklerden üçü aşağıdaki belirtiliyor;

1. Müşterilere, çevresel ve sosyal açıdan sürdürülebilir ürünler ve hizmetler sunarak toplumların ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri bir geleceğin oluşturulmasına yönelik adımlar atmak,
2. Fırsat eşitliğini destekleyecek sistemik değişiklikler için kurumsal markaları ve politik etkileri kullanmak (iklim mevzuatları için lobi yapmak ve şeffaflığa önem vermek),
3. Var olan iş modellerindeki kaynakların sınırlı olduğunu ve dünyanın mevcut kaynakları düşünülüp bu çerçevede sürdürülebilir iş modellerine ihtiyaç olduğunu kabul etmek.

PAYLAŞ: