Menu

WE TALK

6 April

Modanın liderleri için 7 sürdürülebilirlik önceliği

Moda sektöründe sürdürülebilirlikten daha önce “Fast Fashion Sürdürülebilirlik Olabilir Mi?” dosyamızda bahsetmiştik. Sektörün sürdürülebilirlikte çözülecek birçok sorunun olduğunun ve çözümün karmaşıklığının farkında olan moda markaları yöneticileri bu yılki Kopenhag Moda Zirvesi kapsamında “2018 CEO Ajandası” adlı bir kılavuz yayınladı. Bu süreçte sektörün önemli oyuncuları ilk kez moda endüstrisinin çevresel ve sosyal ayak izini iyileştirmek için önceliklerini belirlemek ve uzlaşmak için bir araya geldiler.

Aralarında H&M, Target, BESTSELLER ve Li & Fung gibi çok sayıda yüksek kaliteli moda markasının yer aldığı CEO Ajandası girişiminde Sustainable Apparel Coalition liderliğinde sektörün değer ve amaçları yansıtılıyor. Aynı zamanda bu dokümanın moda sektöründeki yatırımcılar, tedarikçiler, devlet yetkilileri, araştırmacılar, girişimler ve sivil toplum örgütleri gibi diğer oyuncuların da sürdürülebilirlik hareketine katılmasını sağlamak amaçlanıyor.

CEO Ajandasında belirlenen sürdürülebilirlik öncelikleri iki bölüme ayrılıyor. İlk olarak moda markalarının derhal alması gereken önlemlere değiniliyor. Bunlar:

1. Tedarik zincirinin takibi
2. Su ve enerjinin etkin, kimyasalların bilinçli kullanımı
3. Saygılı ve güvenli çalışma ortamları sağlanması

İkinci kısımda ise sektörde temelden değişim yaratmak için gerekli olan dönüşüm öncelikleri belirtiliyor:

1. Sürdürülebilir malzeme karışımları yaratılması
2. Kapalı döngü üretim sistemleri (tekrar kullanım ve geri dönüşüm)
3. Daha iyi ücret sistemlerinin geliştirilmesi
4. Dördüncü sanayi devrimine uyum

CEO Ajandası’nda verilen önceliklere yönelik çözümlerin gerçekleşebilmesi için moda markalarının tedarik zincirinde işgücü ve işçiler üzerindeki etkileri dikkate alan sorumlu bir sistem geliştirmeleri gerekiyor.

SHARE: